Korzyści dla uczestników szkolenia:
- świadome rozpoznawanie przyczyn i objawów stresu
- diagnoza własnego stylu reakcji na stres
- umiejętność określenia typów osobowości podatnych na stres
- stosowanie w praktyce skutecznych technik redukowania stresu
- postępowanie w sytuacjach pod presją stresu
- kontrolowanie indywidualnych zachowań
w sytuacjach trudnych i stresowych
- podniesienie własnej odporności na stres
Techniki stosowane podczas szkolenia:
- mini-wykłady
- ćwiczenia w parach / grupach
- dyskusje
- studium przypadku - casy
- odgrywanie scenek
- scenki z użyciem kamery + video feed back
- gry / zabawy tzw. „energezytery”
PROGRAM RAMOWY
I i II DZIEŃ SZKOLENIA
1. Piguła teorii o stresie, bez której „ani rusz”!
2. Źródła stresu
3. Narzędzia merytoryczne, które pozwolą nam łatwiej rozprawić się ze stresem
4.
Zapobieganie i „łapanie byka za rogi”, czyli STRES: zanim przyjdzie
i gdy już nas dopadł
5. Narzędzia - techniki, które pozwolą nam łatwiej rozprawić się ze stresem
PROWADZĄCY
Absolwent wydziału Ekonomii i Socjologii Uniwersytetu Gdańskiego. W czasie studiów Prezes Naukowego Koła Socjologicznego Uniwersytetu Gdańskiego. Niezależny ekspert z obszaru komunikacji, menedżer, specjalista z zakresu sprzedaży i marketingu, zarządzania, budowania zespołu. W latach 90-tych zawiązany z gdańskim Ośrodkiem Doradztwa i Doskonalenia Kadr, gdzie jako trener szkolił z zakresu motywacji oraz wpływu ludzkich postaw i zachowań na sytuację ekonomiczną firmy. W trakcie długoletniej kariery zawodowej pracował jako trener - szkoleniowiec oraz menedżer zarządzający. W organizacjach sprzedaży i marketingu przeszedł szczeble kariery zawodowej od Przedstawiciela Handlowego do Dyrektora Sprzedaży i Marketingu włącznie. W firmach międzynarodowych (m.in. Gilette Poland S.A., International Paper) i polskich (m.in. spółka giełdowa PPWK), odpowiedzialny był za tworzenie struktur sprzedażowych, budowanie strategii i planów sprzedażowych oraz ich realizację. W tym czasie prowadził szkolenia wewnętrzne, rozwijając umiejętności handlowe i menedżerskie swoich zespołów. Dominowały m.in. następujące tematy szkoleń: Techniki sprzedaży i negocjacji, Profesjonalna obsługa klienta. Obsługa „trudnego klienta”, Budowanie zespołu, Menedżer jako lider, Sztuka motywowania zespołów, Coaching menedżerski, Zarządzanie zespołem, Zarządzanie czasem, Zarządzanie w sytuacjach kryzysowych. W ciągu ostatnich lat swoją ofertę szkoleniową rozszerzył o zagadnienia z obszarów UMIEJĘTNOŚCI MIĘKKICH: Zachowań w sytuacjach stresowych oraz zarządzania stresem, Sztuki skutecznej komunikacji (wraz z rozwojem Asertywności i Empatii), Umiejętność rozwiązywania konfliktów, Umiejętność rozwiązywania sporów. Erystyka, Komunikacja w procesie zmiany, Prezentacji i autoprezentacji, Budowania i realizacji strategii własnego rozwoju, Rozwoju własnej kreatywności, inicjatywy i inwencji.
Patronat medialny:
RABAT 5% przy zgłoszeniu 2 lub więcej osób